Polityka i Społeczeństwo

TVN może być wdzięczna Kaczyńskiemu. Jego hucpa przysporzyła stacji korzyści warte setki miliony złotych

Zjednoczona Prawica zagięła parol na TVN ustawą uderzającą w stację. Nieświadomie zrobiła TVN-owi kampanię wartą setki milionów złotych.

Zjednoczona Prawica zagięła parol na TVN i przy pomocy ustawy miała zamiar zmusić Discovery do pozbycia się części udziałów. Marek Suski mówił wprost, że chodzi o posiadanie wpływu na znienawidzonego nadawcę. Przed świętami Bożego Narodzenia koalicja prawicowych partii wspólnie z przystawkami w ekspresowym tempie przepchnęła przez Sejm nowe prawo, które zostało zawetowane przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Dwieście baniek

Jarosław Kaczyński przeprowadzając przez parlament “lex TVN” osiągnął krótkotrwały efekt propagandowy. Cała Zjednoczona Prawica nie przypuszczała jednak, że organizuje TVN-owi kampanię reklamową w sieci i to za darmo mającą efekt długotrwały. OKO.press podliczyło zasięgi i wzmianki na temat dyskusji o “lex TVN”. Okazuje się, że PiS wygenerowało stacji kampanię wartą setki milionów złotych.

Polityczna akcja PiS uderzająca w TVN, stała się jednocześnie… tożsamościową kampanią wizerunkową tej stacji. I to kampanią o potężnym oddziaływaniu. Gdyby stacja chciała to kupić, zapłaciłaby ponad 200 milionów zł – informuje portal.

Zasięg dyskusji

Jak pisze Anna Mierzyńska, autorka opracowania, zasięg dyskusji w sieci na temat lex TVN w 2021 r. wyniósł aż 2 miliardy, czyli tyle osób mogło mieć styczność z publikacjami na ten temat. W drugim półroczu 2021 r. powstało 100 tys. wpisów, komentarzy i tekstów zawierających słowa “lex TVN”. W samym grudniu powstało 40 tys. takich publikacji i tylko za ten miesiąc szacowany ekwiwalent finansowy wynosi trochę ponad 70 mln zł, a ich szacowany zasięg to 715 mln.

Paradoksalnie polityczna akcja Zjednoczonej Prawicy uderzająca w stację TVN, stała się ogromną kampanią reklamową marki – tym cenniejszą, że była to kampania tożsamościowa – pisze OKO.press.

Źródło: OKO.press

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Bartosz Wiciński

Najstarsi górale nie pamiętają od kiedy zaprząta sobie głowę polityką. Kronikarze podają datę pokrywającą się z aferą Rywina, ale wciąż trwa o to spór. Od dziecka lubił zapach porannych gazet w domu i tak mu zostało do dzisiaj. Interesuje się geografią i nie smakują mu karpie.

Media Tygodnia
Ładowanie