Polityka i Społeczeństwo Sport

Dziecinada selekcjonera. Michniewicz wojuje w sieci z dziennikarzami, eksperci łapią się za głowy

michniewicz

Czesław Michniewicz wziął się za blokowanie na Twitterze krytykujących go dziennikarzy. Specjaliści od wizerunku nie rozumieją zachowania selekcjonera.

Reprezentacja Polski skończyła mistrzostw świata w Katarze na 1/8 finału i porażce z 3:1 Francją. Wynik Biało-Czerwonych powinien być odebrany jako względny sukces, niestety pierwszy od 36 lat awans z grupy szybko został zapomniany. Niestety, Michniewicz nie jest bez winy.

Michniewicz blokuje dziennikarzy

Po pierwsze dlatego, że trudno było patrzeć na grę Polaków, po drugiej, trzecie i czwarte – afera premiowa, czyli 50 mln zł obiecanych piłkarzom i sztabowi kadry przez Mateusza Morawieckiego, szybko zamknęła czysto sportowe tematy.

Czesław Michniewicz nie miał w Katarze łatwego życia z dziennikarzami (jak każdy inny selekcjoner), którzy krytykowali go za styl gry zespołu i ultradefenywną grę. Cierpkich słów żurnaliści nie szczędzili także selekcjonerowi w związku z aferą premiową – koniec końców i jedni, i drudzy trafili na czarną listę Michniewicza. Selekcjoner – uchodzący do tej pory za osobę otwartą i gadatliwą – postanowił zablokować część dziennikarzy na Twitterze.

Wśród “ukaranych” przez Michniewicza znaleźli się Marek Wawrzynowski (Przegląd Sportowy Onet), Samuel Szczygielski (meczyki.pl), Sebastian Parfjanowicz (TVP Sport), Marcin Borzęcki (Viaplay), Tomasz Ćwiąkała (Canal+) czy Paweł Paczul (Weszło).

Eksperci: Trener okazał brak szacunku kibicom

My nazywamy to dziecinadą, specjaliści od wizerunku podchodzą do sprawy nieco szerzej. – Obecny trener reprezentacji objawił się już jako postać barwna i kontrowersyjna, której nie po drodze z trudnymi pytaniami od dziennikarzy o przeszłość czy decyzje kadrowe. Niepokorny charakter to często dobra rzecz u lidera, natomiast kiepska komunikacja to już rzecz fatalna. Obrażanie dziennikarzy, obrażanie się na dziennikarzy, niejasna komunikacja – to grzechy ciężkie u każdej osoby publicznej zauważył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Miller, właściciel agencji MillerMedia.

– Oczywiście najlepiej byłoby, jakby sam uzasadnił takie decyzje – wówczas można byłoby powiedzieć, że to jest jakieś przemyślane działanie, które ma sens. No chyba, że to tylko coś w rodzaju kary lub żalu, za słowa krytyki – powiedział Marek Georgica, partner zarządzający w Clear Communication Group.

– Brak szacunku wobec dziennikarzy to równocześnie brak szacunku wobec odbiorców, kibiców. I choć mówię “brak szacunku” to styl relacji Michniewicza leży bardziej w kierunku “zero kultury” – oceniła dr Kaczmarek-Śliwińska.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie