Gospodarka

Ziobro ma własny pomysł na dobicie prywatnych mediów. Przy okazji może pogłębić recesję

Cios z drugiej strony

Sama idea zrodziła się w głowach polityków z Solidarnej Polski. Ziobryści postulowali wcześniej dekoncentrację mediów, ale te pomysły skrytykowała m.in. ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce Georgette Mosbacher. Jej zdaniem „zmuszanie firm medialnych do sprzedaży akcji zmusi inwestorów do szukania innych rynków”. Ostatecznie politycy odeszli od pomysłu dekoncentracji.

Ile zaś budżet zyska na nowym podatku? Trudno powiedzieć, bowiem nie są znane szczegóły projektu ustawy. – Z rynku wartego ok. 8 mld zł można by w ten sposób ściągnąć 1,6 mld zł rocznie – szacuje jednak źródło DGP. To sugerowałoby stawkę na poziomie ok. 20 proc.

Problem polega na tym, że mamy kryzys gospodarczy, a w jego czasie firmy raczej tną budżety reklamowe. Po pierwsze rynek może stopnieć, a po drugie tego typu pomysły uderzą tylko w kolejne sektory i pogłębią recesję. 

Źródło: dziennik.pl


Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Jacek Walewski

Dziennikarz. Na stałe współpracuje z portalami Crowd Media, Comparic i Bitcoin.pl. Jego artykuły publikują też Polsat News i Interia. W latach 2017 - 2018 asystent społeczny posłanki Mirosławy Nykiel, wiceprzewodniczącej Komisji ds. Gospodarki.

Media Tygodnia
Ładowanie