Polityka i Społeczeństwo

Zawstydzili MSZ i PFN. Znana marka pokazała jak walczyć o dobre imię Polski

Zawstydzili MSZ i PFN. Znana marka pokazała jak walczyć o dobre imię Polski
fot. flickr/KPRM

Rząd PiS miał skoncentrować się na dbaniu o dobre imię Polski, w tym celu powołano Polską Fundację Narodową, która ma otrzymać na ten cel od spółek skarbu państwa setki milionów złotych. Jednak jak mogliśmy doświadczyć działania fundacji jak i innych kontrolowanych przez PiS podmiotów ograniczały się od finansowania antysądowej propagandy, rejsu jachtu za miliony oraz wykupu ogłoszeń w zagranicznej prasie sławiących sukces najnowszej nowelizacji ustawy o IPN. Kiedy jednak Polska Fundacja Narodowa dysponując budżetem większym od państwowej Agencji Wywiadu i nie potrafi nic skutecznie zdziałać w zakresie pozytywnego kształtowania wizerunku Polski, to w tym samym czasie polscy przedsiębiorcy potrafią pokazać partyjnym tworom jak naprawdę należy walczyć o pamięć o historii za granicą.

Okazuje się bowiem, że w dzisiejszym wydaniu jednego z największych amerykańskich dzienników – “The New York Times” czytelnicy znajdą specjalny artykuł o Powstaniu Warszawskim w związku ze zbliżającą się 74 rocznicą godziny W. Jest to płatne ogłoszenie reklamowe zawierające najważniejsze informację na temat historii powstania zilustrowane zdjęciami pochodzącymi ze zbiorów Muzeum Powstania Warszawskiego. Jak skomentował to jeden z dziennikarzy, nie jest to jak byśmy się mogli spodziewać dzieło MSZ czy PFN, ale inicjatywa polskiej firmy spożywczej FoodCare, znanej w Polsce z marek Fitella, Gellwe N-Gine i Black Energy, 4Move i Frugo.

We wstępie tekstu czytamy:

“1 sierpnia 1944 roku ludzkość zapamięta jako jeden z najodważniejszych aktów heroizmu, który kiedykolwiek miał miejsce, w imię walki o wyrwanie się z opresji najczystszego zła, jakiego świat kiedykolwiek doświadczył.”

To czy opisana akcja jest częścią kampanii reklamowej firmy, czy wyrazem społecznej odpowiedzialności biznesu, to niezmienne pozostaje, że dzięki wysiłkowi prywatnej firmy Amerykanie usłyszą o heroizmie powstania, a nie o konflikcie polsko-izraelskim i wyimaginowanych sukcesach rządu PiS. Jest to zawsze dużą wartość dodaną ze strony podmiotów prywatnych, a wstyd dla dysponującej wielomilionową dotacją fundacji, która z takiej misji miała uczynić swój obowiązek.

Źródło: niezalezna.pl

fot. flickr/KPRM

POLUB NAS NA FACEBOOKU

[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”220″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie