Sieć supermarketów Carrefour wycofuje emisję reklam w TVP. Powód? Emitowane w Telewizji Publicznej treści „nie odzwierciedlają wartości” firmy.
Wszystko zaczęło się od wpisu francuskiej internautki o znamiennym nicku Claire Underwood. Zwróciła na Twitterze uwagę sieci Carrefour, że reklamy jej polskiej filii pojawiają się w serwisie VOD TVP. W swoim wpisie zestawiła dwa screeny – reklamy hipermarketów i strony TVP Info z artykułami z frazą „tęczowa zaraza”.
– Czy wiecie, że kupując reklamy w polskiej Telewizji Publicznej, finansujecie obrzydliwą nienawiść do osób LGBT? – zapytała internautka. Warto zwrócić uwagę, że Underwood podparła swoją tezę, pisząc o rubryce „tęczowa zaraza”, podczas gdy chodzi o frazę wpisaną w wyszukiwarkę. Rubryka taka na stronie nie istnieje.
Carrefour zareagował – sieć napisała, że publikowane na TVP treści „nie odzwierciedlają wartości” firmy, a kampania została wstrzymana.
Swoje oświadczenie wydała także polska filia sieci Carrefour.
– Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej – napisała firma.
Do sprawy odniósł się też Samuel Pereira, zastępcą kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI.
– Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? – napisał Pereira na Twitterze.
Źródło: Onet
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU