Gospodarka Polityka i Społeczeństwo

To dlatego niektóre amerykańskie firmy nie zniknęły z Rosji. Nie ma na to siły?

W Rosji nadal działają restauracje amerykańskich sieci, takich jak Burger King czy Subway. Jak to możliwe, skoro USA naciskały na swoje firmy, by wycofały się z kraju? Tłumaczy to portal Axios.

Amerykańskie firmy jednak nie znikają z Rosji?

Sporo zachodnich firm wycofało się z Rosji. To efekt inwazji tego kraju na Ukrainę. Z ulic Moskwy znikają restauracje sieci McDonald’s i Starbucks.

McDonald’s był w stanie zamknąć swoje restauracje w Rosji, ponieważ większość z nich należała bezpośrednio do tej firmy. Inaczej sprawa ma się z takimi firmami jak Burger King, Yum! Brands (właściciel marek KFC, Pizza Hut i Taco Bell) i Subway. Te ostatnie przekazały, że zawarte przez nie umowy franczyzowe nie pozwalają na to, by zgodnie z prawem całkowicie wycofały się z rosyjskiego rynku. Sieci te poinformowały jednak o zaprzestaniu wspierania swoich rosyjskich franczyzobiorców.

Według cytowanego przez portal Axios prof. Jeffreya Sonnenfelda z Uniwersytetu Yale amerykańskie sieci powinny teraz wykupić swoich rosyjskich franczyzobiorców, którzy odmówili zawieszenia działalności. Jest on wręcz zdania, że prawdopodobnie niektórzy inwestorzy z radością przyjęliby takie rozwiązanie. Mogą obawiać się bowiem, że w Rosji prowadzenie takich placówek gastronomicznych zachodnich marek może zostać niedługo uznane za niepatriotyczne.

Holding Restaurant Brands International, który jest właścicielem marki Burger King, przekazał też w ubiegły czwartek, że jego główny partner biznesowy kontrolujący dziś ok. 800 restauracji Burger King w Rosji “odmówił” zawieszenia operacji w tym kraju. Firma zawiesiła też wszelkie wsparcie dla rosyjskiego rynku i nowe inwestycje w Rosji.

Czytaj również:

Źródło: Axios

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie