Londyn – Heathrow (EGLL); Londyn – Luton (EGGW); Londyn – Stansted (EGSS); Frankfurt (EDDF); Nowy Jork (KJFK); Chicago (KORD); Paryż (LFPG); Bruksela (EBBR); Stambuł (LTFM); Rzym (LIRF); Amsterdam (EHAM); Toronto (CYYZ); Dubaj (OMDB); Incheon (RKSI); Monachium (EDDM); Rzeszów (EPRZ); Wiedeń (LOWW); Tel Awiw (LLBG); Oslo (ENGM); Zurich (LSZH); Dublin (EIDW); Kopenhaga (EKCH); Budapeszt (LHBP); Wilno (EYVI); Praga (LKPR); Bukareszt (LROP); Düsseldorf (EDDL); Barcelona (LEBL); Lizbona (LPPT); Tbilisi (UGTB); Berlin (EDDB); Szczecin-Goleniów (EPSC).
Dz.U. 2022 poz. 894
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczymhttps://t.co/DJYai1YcWq pic.twitter.com/BwoF4cJCzL— Dziennik Ustaw (@Dziennik_Ustaw) April 25, 2022
Dodano, że w przypadku, gdy będzie istniała możliwość wykonania operacji lotniczych wykraczających poza te operacje lotnicze, “oraz nie spowoduje to przekroczenia deklarowanej pojemności TMA Warszawa”, na Lotnisku Chopina w Warszawie (EPWA) mogą być wykonywane operacje lotnicze z lotnisk i na lotniska inne. – W takim przypadku decyzję o przydziale czasów na start lub lądowanie podejmuje koordynator Lotniska Chopina w Warszawie (EPWA) – czytamy.
Jak dodano, w przypadku operacji lotniczych na trasach z lotnisk i na lotniska, “o których mowa w § 3 ust. 2, dopuszcza się ich wykonywanie na danej trasie wyłącznie raz dziennie, przez jednego przewoźnika lotniczego, który przewiózł największą liczbę pasażerów na danej trasie w latach 2019-2021, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 3”.
Podano, że prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ogłosi, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz udostępni w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego wykaz przewoźników lotniczych i obsługiwanych przez nich tras.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2022 r., z wyjątkiem § 5, który wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. Wskazano, że rozporządzenie traci moc 31 maja 2022 r. Jest ono efektem kryzysowej sytuacji w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Kontrolerzy żądają poprawy warunków pracy i lepszego wynagrodzenia (PAŻP zamierzała wprowadzić nowy regulamin wynagradzania i cięcia w zarobkach).
Czytaj również:
- To nie wygląda optymistycznie. Jacek Sasin chce się brać za odbudowę Ukrainy
- Kaczyński użyje wyborczej broni atomowej? “PiS dzięki temu wygra wybory”
- Nowy front walki tytanów otwarty! Kaczyński spotka się z Tuskiem w sądzie?
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU