W praktyce kanał żeglugowy ma stworzyć nowy szlak na Bałtyk. Skróci dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską o około 100 kilometrów. Jeśli chodzi o szczegółowe parametry, ma mieć ponad kilometr długości, 20 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Przebiegająca przez kanał droga wojewódzka numer 501 zostanie przeniesiona niejako na dwa mosty zwodzone. Koszt przekopu Mierzei Wiślanej szacowany dziś jest na 80 mln euro. Pewne są jednak też dodatkowe inwestycje (np. budowa śluz, mostów), co sprawi, że koszty wzrosną do aż 230 mln euro. Dziś nic nie wskazuje na to, by rząd miał zmienić swoją decyzję w sprawie realizacji przekopu.
Źródło: Twitter, Next.Gazeta.pl
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU