Kultura Po godzinach

Prezes Polskiego Radia tłumaczy, skąd fatalna słuchalność Trójki. Nie zgadniecie, jaką znalazła wymówkę

PaulSat/ Shutterstock

Tak słabych wyników słuchalności radiowa Trójka jeszcze nie miała. Prezes Polskiego Radia postanowiła wytłumaczyć, skąd tak słabe wyniki. Oczywiście winna jest… metodologia badań.

Z kultowej stacji pozostała już tylko nazwa. Słuchalność Programu Trzeciego Polskiego Radia szoruje na dnie, czego przyczyną jest między innymi afera z cenzurą Listy Przebojów i masowe odejścia legendarnych dziennikarzy. W ostatnim badaniu przeprowadzanym przez Radio Track, Trójka zanotowała rekordowo niski wynik słuchalności – w ostatnim kwartale roku miała zaledwie 2,4 procent udziału w rynku słuchalności. Rok wcześniej – 5,3 procent. Statystyki pokazują więc, że w ciągu roku Trójka straciła połowę słuchaczy.

Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia, postanowiła skomentować te fatalne wyniki. Czy zdobyła się na refleksję na temat kondycji Trójki? Fatalnego wpływu zmian? Nie. Pani prezes po prostu… podważyła badania.

Jedyne tzw. badanie „słuchalności” to badanie Radio Track robione na zlecenie Komitetu Badań Radiowych (…) Jest to telefoniczne badanie ankietowe deklarowanej „słuchalności” stacji radiowych. Podkreślić trzeba, że KBR to porozumienie nadawców komercyjnych: Agory, RMF, Eurozet i Time. Metodologia ich badań od lat budziła wątpliwości m.in. innych nadawców, reklamodawców i domów mediowych – uważa Kamińska. Pani prezes stwierdziła też, że w Trójce „konieczne były odważne zmiany”, a media przekłamują informacje na temat sytuacji w Polskim Radiu.

– Mamy do czynienia z niemającymi nic wspólnego z rzetelnością dziennikarską licznymi nieprawdziwymi lub zmanipulowanymi informacjami, szkalującymi Polskie Radio – mówi prezes w rozmowie z PAP. Kamińska uznała, że w Polsce potrzebne jest badanie słuchalności przeprowadzanie przez niezależną instytucję. Może czas na jakieś Narodowe Pomiary Słuchalności? Jeżeli rząd powoła taką instytucję, nie ma wątpliwości, że wyniki Polskiego Radia nagle wystrzelą w górę. Przynajmniej na papierze.

Źródło: Onet

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Dominik Kwaśnik

Z wykształcenia – polonista i filmoznawca, absolwent stołecznego UKSW. Miłośnik dobrej książki, dobrego filmu i dobrego meczu. Pasjonat historii i podróży, uwielbia odkrywać i poznawać nowe miejsca – zarówno w swojej Warszawie, jak i poza nią.

Media Tygodnia
Ładowanie