Polskie Radio SA do końca roku straci 40 mln zł z wpływów reklamowych – informuje Rzeczpospolita. To efekt wizerunkowej katastrofy.
Informatorzy Rzeczpospolitej związani z marketingiem Polskiego Radia SA, mówią nieoficjalnie o ogromnej utracie wpływów z reklam. Tylko od maja cała instytucja traci około 5-6 mln zł miesięcznie, czyli od skandalu z utworem Kazika, który został ocenzurowany. Do końca roku ta kwota ma dobić do 40 mln zł.
Jak mówią radiowi marketingowcy Trójka od dawna była koniem pociągowym w sferze reklamy Polskiego Radia – Dlatego taka wizerunkowa katastrofa jak z Kazikiem czy nagłym wyrzuceniem Kuby Strzyczkowskiego topi finansowo całe radio. Gdyby nie dotacja Skarbu Państwa, radio poszłoby na dno – mówią anonimowo.
Rzeczpospolita zapytała o spadki wpływów z reklam zarząd Polskiego Radia. Otrzymana odpowiedź była bardzo skąpa – Do tej kwestii nie będziemy się odnosić ze względu na tajemnicę handlową przedsiębiorstwa Spółki Akcyjnej Polskie Radio – cytuje gazeta. Dziennik nie uzyskał także odpowiedzi na pytanie o brak projektu budżetu na 2021 rok, nową strategię i rosnące koszty.
Na przykład Toyota wycofała się już ze współpracy z Trójką – Liczą się konkretne media, plany dla określonych produktów.(…)Nie możemy przecież wydawać pieniędzy na prawo i lewo – mówi Krzysztof Prus, szef marketingu Toyoty. W ciągu ostatniego roku Trójka miała czterech szefów.
Źródło Rzeczpospolita
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU