Kultura Po godzinach

Polskie Radio tonie. Tyle kasy kosztuje zwiększający się chaos w Trójce

Justyna M-S/ Shutterstock

Polskie Radio SA do końca roku straci 40 mln zł z wpływów reklamowych – informuje Rzeczpospolita. To efekt wizerunkowej katastrofy.

Informatorzy Rzeczpospolitej związani z marketingiem Polskiego Radia SA, mówią nieoficjalnie o ogromnej utracie wpływów z reklam. Tylko od maja cała instytucja traci około 5-6 mln zł miesięcznie, czyli od skandalu z utworem Kazika, który został ocenzurowany. Do końca roku ta kwota ma dobić do 40 mln zł.

Jak mówią radiowi marketingowcy Trójka od dawna była koniem pociągowym w sferze reklamy Polskiego Radia –  Dlatego taka wizerunkowa katastrofa jak z Kazikiem czy nagłym wyrzuceniem Kuby Strzyczkowskiego topi finansowo całe radio. Gdyby nie dotacja Skarbu Państwa, radio poszłoby na dno – mówią anonimowo.

Rzeczpospolita zapytała o spadki wpływów z reklam zarząd Polskiego Radia. Otrzymana odpowiedź była bardzo skąpa – Do tej kwestii nie będziemy się odnosić ze względu na tajemnicę handlową przedsiębiorstwa Spółki Akcyjnej Polskie Radio – cytuje gazeta. Dziennik nie uzyskał także odpowiedzi na pytanie o brak projektu budżetu na 2021 rok, nową strategię i rosnące koszty.

Na przykład Toyota wycofała się już ze współpracy z Trójką – Liczą się konkretne media, plany dla określonych produktów.(…)Nie możemy przecież wydawać pieniędzy na prawo i lewo – mówi Krzysztof Prus, szef marketingu Toyoty. W ciągu ostatniego roku Trójka miała czterech szefów.

Źródło Rzeczpospolita

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Bartosz Wiciński

Najstarsi górale nie pamiętają od kiedy zaprząta sobie głowę polityką. Kronikarze podają datę pokrywającą się z aferą Rywina, ale wciąż trwa o to spór. Od dziecka lubił zapach porannych gazet w domu i tak mu zostało do dzisiaj. Interesuje się geografią i nie smakują mu karpie.

Media Tygodnia
Ładowanie