Wśród rozważanych wariantów powrotu do szkół klas I-III szkoły podstawowej jest przeprowadzenie z udziałem dzieci doświadczenia covidowego. Dzieci wrócą do tych szkół w reżimie sanitarnym, grupy nie będą miały ze sobą kontaktu, a każdą z nich będzie się opiekował jeden nauczyciel. Rząd rozważa wprowadzenie pilotażowego programu, który polega na powrocie do szkół dzieci w województwach o najniższym wskaźniku zakażeń.
Pozwoliłoby to sprawdzić w okresie np. dwóch tygodni, jak to wpływa na liczby zakażeń w tych regionach i na tej podstawie podejmować kolejne decyzje – powiedział prof. Magdalena Marczyńska.
Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu, ale nie lepiej przeprowadzić taką symulację na modelu epidemicznym? Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego trafia z obliczeniami rozwoju pandemii bardzo precyzyjnie. Może rząd powinien najpierw od tego zacząć, zamiast robić covidowe doświadczenia z udziałem dzieci i ich rodzin?
Źródło RadioZet.pl
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU