Polityka i Społeczeństwo

Paweł Kukiz największym przegranym ubiegłego miesiąca. Znaczny spadek muzyka w Social Media

Jak powszechnie wiadomo, łaska wyborców na pstrym koniu jeździ. Proces niestałości uczuć elektoratu jest jeszcze bardziej dynamiczny w internecie. To właśnie notowania w mediach społecznościowych są świetnym barometrem prawdziwej kondycji konkretnych polityków i ich formacji.

Dziś nie trzeba już nikogo przekonywać, że prawdziwa walka o władzę rozgrywa się w internecie. Potwierdził to zwycięski rok wyborczy PiS z 2015 roku, kiedy to formacja Jarosława Kaczyńskiego zdemolowała wręcz Platformę Obywatelską w sieci. Nie inaczej było w przypadku Emmanuela Marcona, który zmiażdżył w social media Marine Le Pen, co następnie potwierdziło się przy urnach wyborczych. Dlatego też warto śledzić notowania czołowych polityków i ich partii w mediach społecznościowych, analizować tendencje i wyciągnąć wnioski.

Portal polityka w sieci przygotował analizę dynamiki wzrostu ilości fanów na Facebooku dla najważniejszych polityków w naszym kraju za okres ostatnich 28 dni. Wyniki tego zestawienia są dosyć zaskakujące.  Największym wygranym okazał się być lider PO Grzegorz Schetyna, który zyskał w tym czasie 445 nowych fanów. Z kolei największe spadki zanotowali Paweł Kukiz, Ryszard Petru i Andrzej Duda.

Jeżeli chodzi o głowę państwa to nie ma specjalnych powodów do obaw. Duda ma na Facebooku 650 tysięcy fanów. Zatem spadek o 726 osób będzie praktycznie niezauważalny. Warto oczywiście śledzić tendencję. Gdyby w następnych miesiącach profil prezydenta cieszył się negatywną dynamiką wzrostu, byłOby to dla jego sztabu pr-owego coś, na co warto zwrócić uwagę.

Z kolei Ryszard Petru i jego Nowoczesna od początku roku są w trendzie bocznym lub nawet spadkowym. Od czasu pechowej dla lidera N wyprawy na Maderę i kilku kolejnych następujących po sobie wpadek notowania lidera, jak i jego formacji w social media są dosyć mizerne. Dla porównania Petru ma na Facebooku 239 tysięcy fanów, a więc znacznie mniej niż Duda.

Jak widać partia Petru dryfuje od początku roku mocno w bok, notując lekki wzrost na koniec lipca 2017 roku.

Największym przegranym obecnego zestawienia jest jednak Paweł Kukiz, który popularność swoją i swojej formacji zbudował w dużej mierze w oparciu o social media. Kukiz stracił co prawda mniej fanów niż Petru, ale w przypadku znanego muzyka jest to powolne odwracanie się pozytywnej dla niego tendencji. O ile Nowoczesna i jej lider od dłuższego czasu dołują w internecie, to Kukiz w sieci trzymał się nadzwyczaj mocno. Jeżeli taki spadki będą się pogłębiać, będzie to poważny dzwonek alarmowy dla Kukiz’15.

Zwróćmy uwagę, że w okresie (pierwsze półrocze 2017 r) formacja Kukiza mocno pięła się do góry na Facebooku. W analogicznym okresie Nowoczesna traciła fanów lub w najlepszym wypadku utknęła na mieliźnie. Kukiz ma na portalu społecznościowym 420 tysięcy fanów, więc znacznie więcej niż Ryszard Petru.

Dlatego też współpracownicy Kukiza powinny bardzo dokładnie przeanalizować sentyment panujący w sieci i uważnie śledzić tendencję. Żadna inna formacja nie wydaje się być tak uzależniona od popularności w mediach społecznościowych jak Kukiz, który sam często skarży się, że jest przez tradycyjne media mainstreamowe po prostu pomijany…

fot. flickr/Sejm RP

POLUB NAS NA FACEBOOKU

[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”250″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie