Polityka i Społeczeństwo

Oto, jak się przepala pieniądze. Spółki energetyczne dały miliony na billboardową kampanię, która szkalowała UE

Miliony złotych ze spółek energetycznych przepalone zostały w kampanię billboardową atakującą UE – ujawnia senator Krzysztof Brejza. Przynajmniej dwie z nich przyznały, że przekazały na ten cel po 1,5 miliona złotych.

Miliony na szczucie

Pierwsze spółki, które ujawniły, że dały po 1,5 mln. złotych to Enea Połaniec i Wytwarzanie.

W związku z udziałem spółki w działaniach edukacyjno-informacyjnych mających na celu podniesienie poziomu świadomości na temat struktury kosztów energii elektrycznej Spółka poniosła koszty w wysokości 1,5 mln. złotych – można wyczytać w odpowiedzi władz spółki Enea na zapytanie senatora Krzysztofa Brejzy. Polityk opublikował pisma w mediach społecznościowych.

Pozostałe dwie spółki – PGE i GiEK – uciekają od odpowiedzi, mimo że dostały takie samo zapytanie.

To pierwsze oficjalne potwierdzenie kwot. Spółka PGE GiEK mimo otrzymania identycznych samych pytań co Enea – ucieka w „niezrozumienie” o jaką kampanię chodzi i odmawia odpowiedzi – spotkamy się w sądzie – pisze Krzysztof Brejza.

Żarówką w UE

Kontrowersyjna kampania ruszyła pod koniec stycznia na polskich ulicach. To wtedy pojawiły się plakaty informujące, że 60% kosztów produkcji energii elektrycznej stanowi opłata klimatyczna Unii Europejskiej. Szybko jednak okazało się, że kampania jest manipulacją, a sprawą zajęła się Rada Reklamy.


Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie