Polityka i Społeczeństwo

Ostry spadek popularności Hołowni na FB. Czy to zapowiedź pęknięcia medialnej bańki?

Karol Cygal / Shutterstock

Ruch Szymona Hołowni, Polska 2050, był w ostatnich tygodniach promowany na nową wiodącą siłę polityczną po stronie opozycji. Dane dot. social mediów sugerują jednak, że polityczna bańka na notowaniach ugrupowania byłego dziennikarza pękła.

Polska 2050: bańka i po bańce

Polska 2050 miała być nową Platformą Obywatelską (którą z kolei?). Wiele zaczynało wskazywać na to, że się udało. Najpierw Hołownia zrobił dobry wynik w wyborach prezydenckich, potem jego ruch zaczął zyskiwać w oczach wyborców. W ostatnim czasie ten drugi był już nawet drugą siłą polityczną w Polsce. Przynajmniej jeśli wierzyć niektórym sondażom.

Wczorajsze badanie opinii publicznej musiało być jednak pierwszą gorzką pigułką, jaką musieli przełknąć ludzie byłego gwiazdora w TVN-u. Okazało się, że Polska 2050 ponownie spada na trzecią pozycję i jest słabsza od KO o parę proc.

Jeszcze ciekawsze dane zaprezentował twitterowy profil “Polityka w sieci”, jaki publikuje dane dot. popularności polityków i partii w social mediach. I tak Hołownia zaczyna być wielkim przegranym tego sezonu. W ciągu 28 dni stracił aż 971 fanów na Twitterze. Od listopada to największy taki spadek.

Listopad ogólnie okazał się przełomowy w kwestii byłego kandydata na prezydenta. Od tego miesiąca jego profil stracił ponad 70 proc. interakcji. Spadają też interakcje dot. publikowanych przez niego video.

Początek końca?

Czy czegoś wam to nie przypomina? Wcześniej taki sam los spotkał Nowoczesną Ryszarda Petru. Były współpracownik Leszka Balcerowicza miał być “polskim Kennedy’m”. Dziś jest już poza polityką i prowadzi własny biznes.

Jaka jest jednak geneza ostatnich klęsk Hołowni?


Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie