Polityka i Społeczeństwo

Kurski i Sasin łączą siły. Chodzi o duży pozew, w tle oglądalność TVP

W miniony wtorek Jacek Kurski spotkał się z Jackiem Sasinem. Prezes TVP łączy siły z ministrem aktywów państwowych przy pozwie przygotowywanym przez telewizję publiczną.

Ministerstwo aktywów państwowych poinformowało w czwartek, że 28 grudnia miało miejsce spotkanie Jacka Kurskiego z wicepremierem Jackiem Sasinem. Jaki był cel tego spotkania? Chodziło o przygotowywany przez TVP pozew przeciwko firmie AGB Nielsen Media Research, która zajmuje się badaniem oglądalności telewizji.

Jak poinformowano we wspólnym komunikacie ministerstwa aktywów i TVP, telewizja rozważa wniesienie pozwu „w związku z nierzetelnym, w ocenie nadawcy publicznego, prowadzeniem pomiaru oglądalności programów telewizyjnych, skutkującym znacznymi, wielomilionowymi stratami związanymi z nieuzyskaniem należnego przychodu”.

Zgodzono się co do tego, że ze względu na szacowaną wysoką wartość przedmiotu sporu, TVP S.A. reprezentowana musiałaby być przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej – czytamy w oświadczeniu.

Jacek Kurski od dawna był niezadowolonych z pomiarów oglądalności Nielsena. Wyniki nie zgadzały się – były niższe – z pomiarami stosowanymi przez TVP. Podczas EURO 2020 „Wiadomości” skarżyły się na „znikających kibiców” w statystykach oglądalności. Wynik podawany przez Nielsena nie zgadzał się ze statystykami uznawanymi przez TVP.

Telewizja Polska nie od dziś zgłasza swoje zastrzeżenia wobec badań firmy Nielsen. Władze TVP chciały, aby niezależna, zewnętrzna firma przeprowadziła audyt, żeby dowiedzieć się, w jaki sposób przeprowadzane są badania oglądalności. Ale Nielsen, jak słyszymy, piętrzył problemy – skarżyły się „Wiadomości”.

Źródło: Gazeta.pl

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie