Polityka i Społeczeństwo

Firma Hofmana zajmowała się dezinformacją w sieci? Farma trolli w akcji

Fundacja Reporterów ustaliła, że firma Adama Hofmana stosowała dezinformację, aby uniknąć podatku cukrowego przy prowadzeniu kampanii Coca-Coli. Firma skorzystała z fermy trolli.

Sprawę opisali Konrad Szczygieł i Wojciech Cieśla przy współpracy Julii Daukszy na łamach portalu OKO.press. Podatek cukrowy, obejmujący m.in. producentów słodkich napojów gazowanych, wejdzie w życie na początku 2021, ale rząd zapowiadał jego wprowadzenie już w 2019. I właśnie w 2019 firma Adama Hofmana złożyła ofertę Coca-Coli. Chodziło o obsługę kampanii reklamowej. Ogólnym celem kampanii miało być przekonanie odbiorców, że tyle samo cukru, co napoje, mają np. zboża. Na specjalnie stworzonej stronie internetowej porównywano m.in. zawartość cukru w puszce coli i płatkach z jogurtem – z przesłaniem, że zawartość cukru w napoju nie jest w porównaniu do tego w płatkach groźna.

W mediach społecznościowych powstał też profil Ukryta Słodycz. I właśnie do wypromowania tego konta wykorzystano farmę trolli. Jak piszą autorzy tekstu, fałszywe konta zamieszczały wpisy, krytykujące projekt podatku.

„Przecież to jest jakiś absurd. Opodatkowujemy napoje, a jogurty już nie?”, „Szkoda, że politycy nie widzą cukru ukrytego w innych produktach” – piszą fejkowe konta.

W odpowiedzi na pytania autorów tekstu, Coca-Cola poinformowała, że prowadzi wewnętrzne postępowanie w sprawie. Sam Hofman miał powiedzieć, że nie wie nic o farmie trolli, ale dziennikarze na prośbę o autoryzację otrzymali pismo z kancelarii, a w sms-ie od Hofmana zakaz przytaczania wypowiedzi.

Źródło: OKO.press

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie