Planowane obciążenia podatkowe dotkną wszystkich przedsiębiorców, a w konsekwencji obywateli – pisze Rada Przedsiębiorczości o podatku od mediów.
Rada Przedsiębiorczości opublikowała swoje stanowisko w sprawie projektu opodatkowania przychodów z reklam, w którym wyraża swój stanowczy sprzeciw wobec rządowych planów. Rada ostrzega, że wejście w życie regulacji w obecnym kształcie, będzie miało dalece negatywne skutki dla całej gospodarki, co zamiast dodatkowych przychodów przyniesie wielomiliardowe straty.
– Rynek reklamy jest jednym z najważniejszych kół zamachowych gospodarki. Ograniczenie reklamy zmniejszy konsumpcję, która i tak jest na poziomie najniższym od lat. A konsumpcja bezpośrednio wpływa na kondycję PKB. Według wyliczeń Deloitte dla World Federation of Advertisers w UE każda złotówka wydana na reklamę przekłada się na 7 zł wzrostu PKB – czytamy w oświadczeniu.
W stnowisku podkreślono, że planowane obciążenia podatkowe dotkną wszystkich przedsiębiorców, a co za tym idzie także obywateli. Rada Przedsiębiorczości zaznacza, że wyliczenia Ministerstwa Finansów, według których opodatkowanie przychodów reklamowych miałoby w 2022 roku przynieść ok. 800 mln zł są błędne. Ministerialne rachunki nie uwzględniają negatywnych skutków w postaci obniżki PKB.
– Straty na podatku VAT, PIT i CIT wielokrotnie przewyższą planowane wpływy z nowego podatku i mogą osiągnąć poziom 6 miliardów złotych – ocenia Rada i dodaje, że podnoszenie podatków w kryzysie nie jest rozwiązaniem dla polskiej gospodarki. Rada Przedsiębiorczości solidaryzuje się z sygnatariuszami “Listu otwartego do władz Rzeczpospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych”.
Źródło PRB.pl
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU