Agencja Alert Media Communications, specjalizująca się w komunikacji antykryzysowej, zapytała kadrę zarządzającą o największe kryzysy wizerunkowe.
Wyniki badania „Kryzysometr 2020/2021” przeprowadzonego przez Alert Media Communications wśród ponad stu dyrektorów komunikacji, menadżerów PR i rzeczników prasowych kluczowych firm rynkowych, instytucji państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych usadowiły na pierwszym miejscu Kościół Katolicki. Kryzys wizerunkowy związany z tuszowaniem przez hierarchów kościelnych afer pedofilskich otrzymał 64 proc. głosów.
Na drugim miejscu znalazł się Trybunał Konstytucyjny Julii Przyłębskiej z wyrokiem likwidującym konsensus społeczny w sprawie przepisów dotyczących aborcji. Ten kryzys wizerunkowy otrzymał 43 proc. wskazań. Podium z wynikiem 37 proc. zamyka Jacek Sasin i 70 mln zł wydane na wybory widmo.
Kolejną pozycję zajmuje Radiowa Trójka z wynikiem 29 proc. za konflikt wokół odejścia czołowych dziennikarzy. Z 28 proc. piąte miejsce okupuje Łukasz Szumowski za zakup respiratorów i maseczek. Jarosław Kaczyński ze swoim nagraniem wideo w anturażu podobnym do Stanu Wojennego otrzymał 18 proc. głosów. Następne miejsce także przypadło prezesowi Prawa i Sprawiedliwości za wyprawę na Powązki, gdy cmentarze były zamknięte – 17 proc. Gdyby zsumować oba wyniki wicepremiera Kaczyńskiego, jego wynik byłby niewiele gorszy od Jacka Sasina.
Zestawienie dziesięciu największych kryzysów wizerunkowych w 2020 roku zamyka Joanna Lichocka z najsłynniejszym w Polsce palcem. Respondenci nagrodzili ją 11 proc. Ogłoszenie się przez Kraśnik strefą wolną od LGBT i 5G wyceniono na 9 proc., a ponowną awarię oczyszczalni “Czajka” na 7 proc.
Źródło AlertMedia.pl
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU