Od paru miesięcy powraca temat dekoncentracji i repolonizacji mediów. Jak informuje “Dziennika Gazeta Prawna”, partia Zbigniewa Ziobry chce teraz zamiast tego pierwszego wprowadzić tzw. “daninę od reklam”.
Nowy podatek
Ponoć podatek ma być pewną alternatywą do wpływania na media, gdyby nie udało się wprowadzić planów ich dekoncentracji. – Ten podatek płaciłby każdy, kto sprzedaje reklamy: media braci Karnowskich tak samo jak TVN – mówi “DGP” osoba zbliżona do kierownictwa Solidarnej Polski.
O co chodzi z nową daniną? Jej charakter byłby analogiczny do podatku handlowego. Okazuje się, że oprócz już obowiązujących opłat firmy musiałyby odprowadzać do budżetu określony procent obrotów ze sprzedaży czasu reklamowego, powierzchni reklamowej i reklam internetowych.
Nie trzeba być ekspertem, by pojąć, że skończy się to przerzuceniem tych nowych kosztów na klientów. Ponadto tego typu podatek najmocniej uderzy w najmniejsze media, które niekoniecznie będą mogły podnieść ceny przez większą konkurencję na rynku.
Jednak pojawia się pewien problem.
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU