Gospodarka

Premier Morawiecki zapowiadał rewolucję w tej branży. Skończyło się na niespełnionych obietnicach i oszukanych klientach

Mateusz Morawiecki
Flickr.com/Kancelaria Premiera
Rzeczpospolita dokłada kolejny element do opowieści o samochodach elektrycznych pod tytułem – mamy bałagan, problemy się piętrzą, chyba brakuje pieniędzy i nie wiemy co z tego wyjdzie. Już dwa tygodnie temu okazało się, że drożejący prąd to wiatr w oczy, stawiający pod znakiem zapytania opłacalność eksploatacji aut elektrycznych. Teraz dochodzą niejasności w kwestii dopłat do zakupionych pojazdów oraz sposobu ich rozdysponowania.
 
Im bliżej do uruchomienia przedsięwzięcia mającego rozkręcić elektromobliność w Polsce, tym bardziej rośnie liczba niewiadomych. – Ministerstwo Klimatu nie podaje żadnych konkretów, krążą jedynie plotki i domysły. Nie wiemy, czego się spodziewać – mówią przedstawiciele branży motoryzacyjnej – informuje Rzeczpospolita.
 
Niższe, niż wcześniej zapowiadano, dopłaty zaczynają być problemem dla dilerów – Najpierw perspektywa obniżek mocno zachęciła potencjalnych klientów. Przykładowo na elektryczną Skodę Citigo wpłynęło kilkaset zamówień. Auto kosztuje obecnie od 81,9 tys. zł, więc z dopłatą w pierwotnej wersji (ograniczonej do 30 proc. ceny wyjściowej) kosztowałaby 57,3 tys. zł. – czytamy w dzienniku. Sporo zamówień zebrali też dilerzy Volkswagena, a Nissan obniżył ceny, aby wszystkie egzemplarze z serii Leaf mieściły się w limicie 125 tys. zł brutto. Zebrano 300 zamówień i trzeba było ściągać dodatkową partię samochodów z Europy Zachodniej.
 
Teraz dilerzy mogą mieć problem ze sprzedażą zamówionych aut, ponieważ rynek zaakceptował dopłatę w wysokości 37,5 tys. zł i na taką kwotę nastawili się klienci. Peugeot Polska informuje gazetę, że zdecydowana większość klientów uzależnia realizację zamówień od uzyskania ogłoszonych w grudniu dopłat w wysokości 30 proc. ceny samochodu. Opóźnienia i zamieszanie wokół dopłat powodują problemy z opracowaniem oferty modelu Volkswagena ID.3, będącego najbardziej wyczekiwaną premierą wśród samochodów elektrycznych w tym roku. 
 
M Bałagan musi być potworny, jeżeli Volkswagen – w przenośni – wstrzymuje taśmy produkcyjne, bo nie wie czego się spodziewać. Jeżeli rząd wycofa się z pierwotnej wysokości dopłat, to dilerzy zostaną z samochodami jak Himilsbach z angielskim. Efektem ubocznym tego bajzlu będzie zniechęcenie klientów do elektromobilnej rewolucji.
 
Źródło: moto.rp.pl

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Bartosz Wiciński

Najstarsi górale nie pamiętają od kiedy zaprząta sobie głowę polityką. Kronikarze podają datę pokrywającą się z aferą Rywina, ale wciąż trwa o to spór. Od dziecka lubił zapach porannych gazet w domu i tak mu zostało do dzisiaj. Interesuje się geografią i nie smakują mu karpie.

Media Tygodnia
Ładowanie