Polityka i Społeczeństwo

To miał być wyborczy as w rękawie. Polacy miażdżą absurdalny pomysł obozu władzy

Najnowsze dane GUS obalają narracje rządu o 500+. Propaganda rozpada się na naszych oczach
Fot. W. Kompała / KPRM

Ten pomysł był genialny w swej prostocie. Wypuścić do mediów przeciek o planowanych zmianach we flagowym programie socjalnym rządu czyli “Rodzina 500+”. Podzielić obawy wielu Polaków i przyznać, że z powodu inflacji i coraz powszechniejszej drożyzny w sklepach, kwota 500 zł sporo straciła na wartości przez ostatnie trzy lata. Rzucić atrakcyjną dla obywateli kwotę, na tyle zaskakującą, by zapadła w pamięć – 1000+, uwiarygodnić opinią byłego eksperta gospodarczego SKOK-ów Janusza Szewczaka, posła partii władzy z komisji finansów publicznych, nagłośnić a potem z poziomu rządu się od niego odciąć.

Efekt został bowiem osiągnięty – elektorat usłyszał, że władza jest czujna, że jest gotowa znów podzielić sprawiedliwie owoce wielkiego wzrostu gospodarczego, prace trwają. W kampanii wyborczej wystarczyć miało tylko hasło, że “urealnimy 500+” a umysł sam podsunąłby kwotę 1000 zł. To miał być wyborczy as w rękawie.

Dziś jednak okazało się, że obóz dobrej zmiany chyba jednak przeholował, bo Polacy zapowiedź ważnego posła Prawa i Sprawiedliwości praktycznie zmieszali z błotem. Jak donosi dziś “Rzeczpospolita”, ponad 2/3 badanych w sondażu SW Research jest zdecydowanie przeciwna zwiększeniu świadczenia o 100%. Wprowadzenie dodatku w wysokości 1000 złotych jako sensowne uważa 21% respondentów.

Częściej z tym pomysłem nie zgadzają się mężczyźni (70 proc.), osoby powyżej 50 r.ż. (73 proc.) oraz badani o wykształceniu wyższym (69 proc.). Tego zdania są też częściej ankietowani o dochodzie netto od 2001 do 3000 zł (77 proc.) oraz badani z miast od 200 do 499 tys. mieszkańców (69 proc.) – zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.

Wygląda zatem na to, że balon próbny wypuszczony przez obóz dobrej zmiany właśnie z dosyć dużym hukiem pękł. Prawo i Sprawiedliwość będzie musiało bardziej się postarać, by kolejny raz finansowym chwytem zjednać sobie nowych wyborców.

Źródło: Rzeczpospolita

Fot. W. Kompała / KPRM

POLUB NAS NA FACEBOOKU

[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”200″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Michał Kuczyński

Michał Kuczyński - Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zamiłowania bloger i autor tekstów o charakterze publicystycznym. Interesuje się polityką i ekonomią. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, muzyki rockowej i dobrego kina. Niegdyś zapalony wiolonczelista.
Zapraszam na mojego Twittera - @KuczynskiM

Media Tygodnia
Ładowanie