Polityka i Społeczeństwo

Premiowe Eldorado w ministerialnej instytucji. Niby niepozorna, a nagrody na poziomie ministrów

Premiowe Eldorado w ministerialnej instytucji. Niby niepozorna, a nagrody na poziomie ministrów
Fot. Flickr

Mało kto wie, że od 2007 roku w strukturze polskich instytucji istnieje taki twór jak Centrum Unijnych Projektów Transportowych. To państwowa jednostka budżetowa podległa ministrowi właściwemu ds. transportu, a więc ministrowi Adamczykowi – zarządzająca funduszami pochodzącymi z Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie inwestycji infrastrukturalnych w obszarze transportu drogowego, kolejowego, lotniczego, miejskiego, morskiego, śródlądowego, intermodalnego oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Dzisiejszy Super Express donosi, że i w takich instytucjach nagrody za rządów Prawa i Sprawiedliwości stanowiły istotny element wynagrodzenia. Dodatki do wynagrodzenia, w formie premii i nagród pochłonęły w 2017 r. łącznie 642 150,00 zł brutto, zaś średnia łączna wartość nagród na jedną osobę w 2017 r. wyniosła 44 880,30 zł brutto – tak wynika z informacji biura prasowego, które jednak nie ujawniło uzasadnień dotyczących tego, za co nagrodzeni dostali te pieniądze.

Wysokość nagród, przyznanych im przez szefa CUPT Przemysława Gorgola, jest podobna jak w przypadku obdarowanych przez premier Beatę Szydło ministrów czy wiceministrów. Z tą różnicą, że urzędnikom Jarosław Kaczyński nie kazał ich zwracać. Dla porównania Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, dostał w ubiegłym roku 51,4 tys. zł, a szefowi resortu Andrzejowi Adamczykowi, któremu podlega CUPT, przypadło już 70 tys. zł. To on obdarował szefa CUPT bonusami. Łącznie Gorgolowi przyznał 31 tys. zł. A to nie wszystko.

Łączna suma nagród dla wszystkich pracowników CUPT w 2017 r. wyniosła 4,9 mln zł. To więcej niż w resorcie infrastruktury, w którym dla porównania wypłacono “zaledwie” 2 mln zł!

Oczywiście, za dużą odpowiedzialność należy się wysokie wynagrodzenie, jednak warto pamiętać, że jeśli chodzi o projekty infrastrukturalne, to ostatnie dwa lata nie są powodem do specjalnej dumy resortu Andrzeja Adamczyka. Rząd Prawa i Sprawiedliwości zajmował się bardziej rozdawaniem pieniędzy w ramach programów socjalnych, niż utrzymaniem tempa inwestycji w infrastrukturę drogową i kolejową. Być może tak wysokie nagrody w CUPT były pewnego rodzaju pocieszeniem, dla pracujących tam ekspertów.

Źródło: Super Express

Fot. KPRM

POLUB NAS NA FACEBOOKU

[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”200″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Michał Kuczyński

Michał Kuczyński - Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zamiłowania bloger i autor tekstów o charakterze publicystycznym. Interesuje się polityką i ekonomią. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, muzyki rockowej i dobrego kina. Niegdyś zapalony wiolonczelista.
Zapraszam na mojego Twittera - @KuczynskiM

Media Tygodnia
Ładowanie