Gospodarka

Program Lidl + zakończony

Na zachodnioeuropejskie sieci handlowe zwolennicy rządu regularnie wylewają kubły pomyj. A że psują rynek, zabijając drobnych rzemieślników, a że podatków nie płacą, choć się na polskiej ziemi bogacą. Ale gdy niemiecka sieć supermarketów LIDL ogłasza promocję na torebki Wittchen, czy akcję “Sprytnie i tanio kupować marki Lidla”, to z Polaka wychodzą demony i chytra baba z Radomia przestaje być tylko wstydliwym wspomnieniem.

Akcje tego typu, polegające na zwrocie 100% wartości za towary, z których konsument nie jest zadowolony, często wprowadzane są w sklepach sieci handlowych w krajach zachodnich. Pozwalają zdobyć większe zaufanie klientów i skutecznie rozpromować produkty własnej marki. Wszędzie, ale nie w Polsce. Nie przy polskiej mentalności homo sovieticus, mentalności zaszczepionej polactwu przez niemal pół wieku kombinatorskiego ustroju . Hasło akcji “sprytnie i tanio”, Polak potraktował do granic możliwości dosłownie. Sprytnie i tanio to jest zrobić duże zakupy, wrócić do domu, a następnie błyskawicznie wypakować towar, nadający się do wypakowania. Puste opakowanie zwrócone do tej paskudnej niemieckiej sieci, warte jest przecież tyle co sam towar. Sprytnie i tanio można zatem dokonać zakupów, całkowicie za darmo. Frajerzy.  Można nawet przygotować się na hipotetyczną wojnę jądrową i wykupić cały zapas produktów sypkich, zanim inny sprytny Polak wpadnie na ten genialny pomysł. Wielu dostało w końcu 500+ na pobudzenie konsumpcji, więc dysponują luźną gotówką. Zamiast kupować jedną paczkę parówek, można kupić dziesięć. Zamiast jednej konserwy turystycznej, dwadzieścia. Zwłaszcza, że za darmo. Nie wiadomo bowiem jak długo pieniądze z programu będą płynąć, przecież dopiero co okazało się, że już w tym roku brakuje około pół miliarda. Polak jaki jest, taki jest, ale liczyć potrafi.

Póki co, efekt promocji w Lidlu jest raczej odwrotny od zamierzonego. Początkowo akcja trwać miała do 30 listopada, ale tak nie będzie. Dziś wydane zostało oświadczenie władz niemieckiej firmy, a z internetowych stron sieci zniknął regulamin akcji. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Polak potrafi.

lidl-plus

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Michał Kuczyński

Michał Kuczyński - Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zamiłowania bloger i autor tekstów o charakterze publicystycznym. Interesuje się polityką i ekonomią. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, muzyki rockowej i dobrego kina. Niegdyś zapalony wiolonczelista.
Zapraszam na mojego Twittera - @KuczynskiM

Media Tygodnia
Ładowanie