Polityka i Społeczeństwo

Wiadomości przegrały z Faktami. Gigantyczna klęska Jacka Kurskiego

2017 rok na rynku mediów nie był łatwy. Wszyscy kluczowi gracze odnotowali spadki oglądalności. Jednak jak donosi businessinsider.com.pl to publiczny nadawca odniósł największe straty, które osiągnęły historyczne rozmiary.

Pierwszą wielką klęską Jacka Kurskiego jest upadek znaczenia “Teleexpressu” i “Wiadomości”, flagowych pozycji TVP, które przez lata walczyły o pierwszeństwo wśród programów informacyjnych w Polsce. Czystka w ekipie “Teleexpressu” okazała się być szczególnie ciężka w skutkach, ponieważ program stracił w ciągu roku 20% widzów. “Wiadomości” wypadły niewiele lepiej, ponieważ strata wynosi “tylko” 17,4%. Przekłada się to na utratę aż 600 000 widzów w przypadku obu programów, czyli w sumie 1,2 mln każdego dnia. Dla ratowania wyników TVP zaczęła nadawać “Wiadomości” i “Teleexpress” na kanale TVP Info, co poprawiło powyższe notowania, ale straty do głównej konkurencji Jacka Kurskiego – “Faktów” TVN pozostają znaczne. “Fakty” straciły wprawdzie 3,4% oglądalności, ale wciąż osiągnęły wynik 2,83 mln widzów do zaledwie 2,37 mln “Wiadomości”. “Wydarzenia” Polsatu straciły natomiast w tym czasie 5%, osiągając oglądalność 1,96 mln widzów. Ciekawy jest przypadek “Panoramy”, która straciła wprawdzie odbiorców na TVP 2 (-166 tysięcy widzów), ale od czasu rozpoczęcia emisji na TVP Info poprawiła notowania.

Badania oglądalności przynoszą jednak ciekawy wgląd w przyczynę tak silnych notowań Prawa i Sprawiedliwości. Mimo ogromnych strat widzów wszystkie programy informacyjne TVP sumarycznie osiągnęły w zeszłym roku średnią oglądalność 6 mln widzów każdego dnia. Dla porównania konkurencyjne “Fakty” i “Wydarzenia” razem dają zaledwie 4,8 mln. Oznacza to, że telewizja publiczna wciąż pozostaje olbrzymim narzędziem propagandy i wpływu na opinię publiczną. Przypomnijmy, że oglądalność programów informacyjnych TVP jest większa niż liczba wszystkich wyborców, którzy zagłosowali w wyborach na PiS. Niezależnie od dalszego rozwoju sytuacji w kraju duża część społeczeństwa nie ma po prostu dłużej dostępu do rzetelnej informacji. Trend spadkowy publicznego nadawcy cieszy, ponieważ oznacza, że nachalna propaganda budzi wciąż niechęć wielu ludzi. Jacek Kurski może mieć powody do obaw o wyniki stacji, jednak mimo to śmierć misji mediów publicznych przy ich tak dużej pozycji wciąż pozostaje nierozwiązanym problemem życia publicznego w naszym kraju.

Źródło: businessinsider.com.pl

fot. YouTube

POLUB NAS NA FACEBOOKU

[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”220″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie