Polityka i Społeczeństwo

Tak PiS chce zawalczyć o młodych wyborców. Czarnek stworzy konkurencję dla TikToka?

Kryzys kryzysem, ale miliony same się nie wydadzą. Pomysł na wydanie 30 mln zł ma Przemysław Czarnek. Chodzi o produkcję krótkich filmików „o tematyce historycznej, ekonomicznej i kulturowej”. Można się spodziewać, że promowany będzie tam punkt widzenia partii rządzącej.

Jednym z największych problemów PiS jest fakt, że partia jest kompletnie nieatrakcyjna dla młodych wyborców. Nawet prawicowa młodzież prędzej zerknie w stronę Konfederacji, niż partii rządzącej. Nowogrodzka zdaje sobie z tego sprawę, głowi się więc, jak trafić do nowych wyborców. Można gorzko zakpić, że miną dekady, zanim prawa wyborcze dostaną ludzie, wychowani w PiS-owskim modelu szkoły. Działać trzeba tu i teraz, wybory za pasem.

Pewien pomysł, jak trafić do młodych, ma Przemysław Czarnek. Jak wynika z artykułu opublikowanego w tygodniku „Sieci”, istnieje plan medialnej ofensywy.

– Zdaję sobie sprawę, że młodzi ludzie nie oglądają telewizji, są na platformach streamingowych. Dlatego zleciłem Narodowemu Centrum Badań i Rozwoju konkurs za 30 mln zł na produkcję kilkuset krótkich, czterominutowych filmów o tematyce historycznej, ekonomicznej i kulturowej, które będą zamieszczane i promowane na platformach streamingowych – cytuje wypowiedź Czarnka artykuł. Wygląda więc na to, że PiS chce zdobyć pokolenie TikToka, serwując młodzieży filmiki prezentujące punkt widzenia Nowogrodzkiej. Oczywiście pod płaszczykiem nauki historii i kultury.

Jak sprawdziła „Gazeta Wyborcza:, w bazie konkursów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju faktycznie znajduje się konkurs o nazwie Multimedialna Edukacja Młodzieży (MeduM). Adresowany jest do organizacji pozarządowych, a jego budżet wynosi 29 mln zł. 7 mln ma kosztować platforma, materiały – 22 mln. Filmy mają obejmować trzy obszary tematyczne – „Historia Polski ze szczególnym uwzględnieniem historii gospodarczej i politycznej”, „Historia sztuki, muzyki, literatury, teatru, sztuk plastycznych i architektury w ujęciu Polskiego Dziedzictwa Narodowego” oraz „Innowacyjność produktów i usług, komercjalizacja wyników badań naukowych oraz ich transfer do gospodarki”. Podstawa programowa, którą trzeba uwzględnić w ich przygotowywaniu, pochodzi m.in. z nowego przedmiotu Czarnka – historia i teraźniejszość (HiT).


Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Media Tygodnia
Ładowanie