Minister Przemysław Czarnek nie ma dziś powodów do zadowolenia. I nie chodzi o to, że zaczyna się kolejny rok szkolny. W ramach sondażu United Surveys dla Wirtualnej Polski zapytano Polaków, co sądzą o zmianach w systemie edukacji, jakie wprowadza rząd.
Czarnek chciał dobrze, ale wyszło na zawsze?
Zacznijmy przewrotnie od… pochwalenia za niektóre pomysły. Bo były one – na papierze – naprawdę dobre. Przede wszystkim wprowadzenie przedmiotu historia i teraźniejszość, który miał koncertować się na dziejach świata po 1945 r., było w polskiej szkole konieczne. Problem w tym, że za realizację wziął się Czarnek, a w jego wersji efekt okazał się komiczny i żenujący.
Do tego doszły kolejne spory ze środowiskiem nauczycielskim i nieudany eksperyment z nauczaniem zdalnym w czasie pandemii. To ostatnie jest szczególnie szkodliwe, bowiem zapewne na lata zniechęciło rodziców i nauczycieli do idei nauczania dzieci przez internet.
Jak oceniamy Czarnka?
Może stąd Polacy nie oceniają pracy Czarnka dobrze. Wyniki sondażu są bowiem miażdżące.
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU