Po godzinach

Dlaczego Polacy się rozwodzą? Szef Centrum Wspierania Rodzin znalazł kuriozalną przyczynę. Chodzi o pewien serial

moda na sukces

Serial “Moda na sukces”, topowa amerykańska produkcja, od lat 90. jest zagrożeniem dla polskich rodzin? To sugeruje Paweł Ozdoba, prezes Centrum Wspierania Inicjatyw dla Życia i Rodziny.

“Moda na sukces” zniszczy ci życie

Popkultura może wpływać na społeczeństwo. Czy więc “Moda na sukces” sprawiła, że Polacy zaczęli się rozwodzić?

Taka oglądalność oznacza, że wszystkie informacje, które pojawiały się w serialu, wpływały na mentalność widzów, kształtowanie ich poglądów i postaw. W latach 1987-2021 zanotowano w serialu aż 99 ślubów, nie wnikam tu, czy były to śluby kościelne, cywilne czy humanistyczne. A jednocześnie 42 rozwody i dodatkowo 17 ślubów zostało unieważnionych, bo para narzeczonych w tym serialu zawierała ślub pomimo tego, że już trwała w jakimś związku małżeńskim — mówił w czasie konferencji prezes Centrum Życia i Rodziny. – To pokazuje, że śluby w Polsce były przez wiele lat przedstawiane jak karykatura. To na pewno oddziaływało na nasze postrzeganie małżeństwa, rodziny, na myślenie o tym, w jaki sposób można w przyszłości tworzyć rodzinę. Nagle się okazuje, że rozwody to codzienność, po prostu kolejny etap w życiu. Skoro dochodzi do problemów, nieporozumień albo pojawia się nowa osoba, bardzo ładna, atrakcyjna albo mądra, to okazuje się, że jest szansa — dodał.

Podał też konkretne dane.

– Aż 60 proc. osób, które miały wtedy włączoną telewizję, włączało ten serial i patrzyło na dziwne sytuacje. Działo się to także w grupie wiekowej 4+, a więc zahaczamy tutaj o dzieci, ale również w pokoleniu 16-49, a zatem można powiedzieć, że młode osoby planujące małżeństwo miały takie, a nie inne wzorce — mówił.

Wszystko składa się więc w spójną całość: “Moda na sukces” to przepis na życie pełne zdrad i rozwodów. Co gorsza, to nie koniec telewizyjnych pułapek.


Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Jacek Walewski

Dziennikarz. Na stałe współpracuje z portalami Crowd Media, Comparic i Bitcoin.pl. Jego artykuły publikują też Polsat News i Interia. W latach 2017 - 2018 asystent społeczny posłanki Mirosławy Nykiel, wiceprzewodniczącej Komisji ds. Gospodarki.

Media Tygodnia
Ładowanie