KRRiT od niemal roku nie przedłużyła koncesji dla TVN7. Koncesja wygasa w lutym. To kolejny akt wojny partii rządzącej z nieprzychylnym jej nadawcą.
Nie udało się zniszczyć TVN24, to trzeba spróbować uderzyć w TVN7
Obecna koncesja dla TVN7 wygasa 25 lutego 2022 r. Nadawca złożył do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o jej przedłużenie już 23 grudnia 2020 roku, a mimo to państwowy regulator rynku telewizyjnego nawet nie próbował rozpatrzeć złożonego wniosku. Rzeczniczka regulatora, Teresa Brykczyńska poinformowała, że postępowanie jest w toku, a radiomaryjny członek KRRiT Janusz Kawecki, wskazany do tego gremium przez prezydenta Andrzeja Dudę, dodaje: – Oczekuję na aktualne informacje od nadawców, o które wystąpił przewodniczący.
Przewodniczący KRRiT rzucił partii rządzącej koło ratunkowe
Witold Kołodziejski wystąpił do wszystkich nadawców o to, aby ujawnili swoją strukturę właścicielską. Jeśli od tego uzależnia podejmowanie przez KRRiT jakichkolwiek czynności, sytuacja jest gorzej niż groteskowa – jest kuriozalna. Struktura właścicielska mediów jest bowiem jawna oraz łatwo dostępna – wystarczy skorzystać z najzwyklejszej wyszukiwarki internetowej. To spektakl po to, aby Prawo i Sprawiedliwość miało czas na znalezienie sposobu na skuteczne zaoranie TVN lub spacyfikowanie koncernu jako źródła informacji pozostającego poza kontrolą polityków.
Uderzenie w TVN7 będzie miało przede wszystkim wymiar finansowy
TVN7, inaczej niż TVN24, nie prezentuje treści istotnych z punktu widzenia dostępu obywateli do informacji – ramówkę kanału wypełniają seriale, w tym te najniższych lotów, czyli paradokumentalne. Rzecz w tym, że TVN7 jest kanałem naziemnym, a zatem przynajmniej teoretycznie dociera do wszystkich, którzy mają telewizor. Oznacza to, że stacja zarabia bardzo dużo pieniędzy dla koncernu, którego jest częścią. Uderzenie w taką stację będzie zatem odczuwalne w budżecie firmy. Chodzi więc o wywarcie presji i unieszkodliwienie “Faktów” TVN oraz stacji TVN24 tylnymi drzwiami.
Znaczenie TVN7 dla TVN
W październiku TVN7 miał 3,5% udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 4,78% w grupie widzów w wieku 16-49 lat, która jest najbardziej atrakcyjna dla reklamodawców. To bardzo dobre wyniki.
Źródło: Press.pl
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU