Ujawniona przez dzisiejszą Rzeczpospolitą kampania informacyjna rządu, którą chcą przeprowadzić za pośrednictwem Polskiej Fundacji Narodowej, wywołuje duże emocje. Pisaliśmy już dzisiaj rano o komentarzach ze strony posła Platformy Obywatelskiej, Sławomira Nitrasa, że używanie państwowych funduszy na szerzenie rządowej propagandy zamiast na promocję Polski za granicą jest niebywałą aferą. Póki co wygląda jednak na to, że Platforma Obywatelska poprzestanie jedynie na wyrażaniu swojego oburzenia oraz domagania się od rządu szczegółowej informacji w tej sprawie.
Znacznie dalej zdecydowała się pójść Partia Razem, która zapowiedziała złożenie doniesienia do prokuratury oraz do Najwyższej Izby Kontroli. Zarzucają Prawu i Sprawiedliwości nielegalne finansowanie partyjnej kampanii ze środków publicznych, innych niż te przeznaczane z budżetu na działanie partii politycznych. O swojej inicjatywie poinformowali na profilach społecznościowych.
Składamy doniesienia do NIK i prokuratury w związku z podejrzeniem o finansowanie kampanii Prawo i Sprawiedliwość ze ś…
Opublikowany przez Razem na 7 września 2017
Padają ostre słowa o złodziejstwie oraz o patologicznym zjawisku wykorzystywania środków spółek należących do Skarbu Państwa do realizowania stricte politycznych celów partii rządzącej. Sugerują też, że billboardy, które wkrótce w całej Polsce będą reklamować pisowskie reformy w sądownictwie, w rzeczywistości powinny wyglądać inaczej.
Bardzo szybko kwestia wyglądu billboardów została podchwycona przez internautów. Momentalnie pojawiły się inne propozycje, pokazujące prawdziwą twarz Prawa i Sprawiedliwości
— ρισтя яυ (@Piotr_Ru) September 7, 2017
#NiechZostanieTakJakByło pic.twitter.com/Px49mhaUQG
— Październikowa (@Pazdziernikowa) September 7, 2017
#NiechZostanieTakJakByło pic.twitter.com/BRG4wvT4yv
— Cezary Gmyz (@Phil_Backensky) September 7, 2017
#NiechZostanieTakJakByło #SZYSZKODNIK pic.twitter.com/Xzr5T35ZOB
— Anonimowy Internauta (@AnonimInternaut) September 7, 2017
Oprócz zabawnych propozycji samych billboardów komentatorzy zwrócili także uwagę na inny aspekt tej sprawy. Dariusz Ćwiklak z Newsweeka podkreśla, że obecny prezes TVP Jacek Kurski niegdyś tropił już tzw. aferę billboardową, która rzekomo miała miejsce za rządów PO i PSL. Chodziło wówczas o podejrzenie wykorzystania billboardów, wcześniej używanych przez PZU do kampanii wyborczej Donalda Tuska w wyborach prezydenckich w 2005 roku.
#mzf Prezes TVPiS kiedyś tropił #aferabillboardowa z udziałem spółki skarbu. Ciekawe czy Wiadomości coś puszczą? 🙂 https://t.co/0hmKwXNVG5 pic.twitter.com/nBed0m1VQ8
— Darek Ćwiklak (@macdac) September 7, 2017
Michał Szułdrzyński z Rzeczpospolitej zwrócił natomiast uwagę, że kampania, jaką przeprowadzić ma Polska Fundacja Narodowa to w gruncie rzeczy próba podważenia prezydenckiego weta.
Czyli za pieniądze spółek skarbu państwa rząd będzie podważał sensowność weta prezydenta. Osmiorniczki przy tym to będzie pikuś https://t.co/YJS1usSMOL
— Michał Szułdrzyński (@MSzuldrzynski) September 7, 2017
Sprawa wydaje się bulwersująca i pozostaje mieć nadzieję, że partie opozycyjne zrobią wszystko co w ich mocy, by wyjaśnić jej okoliczności. Pytanie także co zrobi Zbigniew Ziobro, który przecież szefuje wszystkim prokuratorom w kraju. Jedną sprawę, która bezpośrednio dotyczy jego partii skutecznie zamiata pod dywan już od wielu miesięcy. Kwestia finansowania ze środków unijnych kampanii wyborczej Solidarnej Polski niby się toczy, ale nikt chyba nie wierzy, że kiedykolwiek zostanie doprowadzona w innym kierunku niż jej umorzenie.
fot. Shutterstock/Michael Wende
POLUB NAS NA FACEBOOKU
[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”200″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU