Pracownia badawcza IBRIS na zlecenie Onet.pl przeprowadziła badanie, jakie tematy są najważniejsze dla Polaków w trakcie kampanii wyborczej. Narzucona przez PiS dyskusja na temat mniejszości seksualnych LGBT, nie znalazła uznania w oczach wyborców. Tylko 8,8 proc. badanych uważa ten temat za kluczowy.
Dwa najważniejsze tematy, nad którymi z ogromnym zainteresowaniem pochylają się wyborcy, to gospodarka po pandemii oraz bezpieczeństwo zdrowotne. Aż 57 proc. respondentów wskazało na sytuację gospodarczą po COVID-19, a 39,8 proc. stawia za priorytet poczucie bezpieczeństwa związane ze swoim zdrowiem.
Pedofilia w Kościele, jako ważny dla kampanii wyborczej temat, została wskazana przez 22,7 proc. badanych. Drożyzna to zagadnienie interesujące 20,9 proc, a globalne ocieplenie, sprawy klimatu, za ważne uważa 18,9 proc., smog i zanieczyszczenie powietrza – 17 proc. Powtarzane przez prezydenta Andrzeja Dudę zapewnienia o kontynuacji programów socjalnych m.in. 500 plus, znajdują uznanie u 13,3 proc. pytanych. Zbliżająca się susza to 11,6 proc. zaznaczeń. Dyskusja wokół praw mniejszości seksualnych LGBT rezonuje u 8,8 proc. ankietowanych.
Wyniki tego badania ewidentnie pokazują, jak bardzo TVP minęła się z oczekiwaniami społecznymi przy układaniu pytań zadanych podczas debaty. Pytania o uchodźców, mniejszości seksualne czy przyjęcie waluty euro, kompletnie nie pasują do najważniejszych zagadnień, jakie powinny być poruszanie w kampanii wyborczej. Te badania potwierdzają, że to była ustawka polityczna, która miała za zadanie zdeprecjonować w oczach widzów Rafała Trzaskowskiego.
Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.
POLUB NAS NA FACEBOOKU