Po godzinach

Gigantyczna wpadka TVP Info. Nawet ich szef myślał, że to fake news

fot. Shuttterstock/tvp.info

To, że w telewizji publicznej często przedstawiana rzeczywistość mocno różni się od tej, którą widzą wszyscy Polacy przestało już być tajemnicą. Co gorsze, przejście na stronę permanentnego dezinformowania i powielania zwykle oderwanej od rzeczywistości propagandy sukcesu przestało już razić, a i śmieszy coraz rzadziej. No chyba, że wydarzy się taki kwiatek, jaki miał miejsce wczoraj. Gigantyczną wpadkę dotyczącą oglądalności kanałów telewizji Jacka Kurskiego, zwanej przez niektórych humorystycznie “KurWizją” zanotował portal TVP Info.

Wszystko zaczęło się jednak w sobotnim wydaniu Wiadomości w TVP 1. To wówczas redaktor Adamczyk postanowił podziękować widzom za świetne wyniki oglądalności programu informacyjnego TVP.

– A teraz podziękowania dla państwa, wszystkich widzów Telewizji Polskiej, i gratulacje dla całego zespołu TVP Info. W maju kanał informacyjny Telewizji Polskiej zanotował wysoki, prawie 8-procentowy wzrost oglądalności – powiedział. W materiale podpisanym paskiem “Duży wzrost oglądalności TVP Info” pokazano dane pochodzące z badania Nielsen Audience Measurement. Wynika z nich, że TVP Info w maju br. miało 3,64 proc. udziału w rynku oglądalności. Z kolei TVN 24 – 4,55 proc. W materiale podkreślono również, że pierwsza stacja w skali roku osiągnęła wzrost o 7,7 proc., zaś druga – 2,4 proc.

Gdy jednak tego samego newsa wyemitowano ponownie w TVP Info następnego dnia, to mimo iż dane się nie zmieniły, zmienił się pasek. Zamiast chwalenia się wzrostem oglądalności, pochwalono się tym, że TVP Info zostało liderem oglądalności, choć przedstawiane dane temu przeczyły. Internauci bardzo szybko wyłapali wpadkę, po raz kolejny naśmiewając się z wątpliwego profesjonalizmu pracowników publicznych mediów.

https://twitter.com/KrzyLuft/status/1005900155671990272

Co ciekawe, wpadka jest o tyle spektakularna, że uwierzyć w nią nie chciał szef portalu TVP Info Samuel Pereira, który wywołany do odpowiedzi przez posła Platformy Obywatelskiej Arkadiusza Myrchę stwierdził, że to musi być “fake news”.

Jakże humorystycznie brzmią teraz zapowiedzi sprzed kilku miesięcy, że poziom pasków w TVP się poprawi, gdyż kierownictwo mediów publicznych uznało, że sytuacja tego wymaga. Nie pomógł zaciąg internetowych trolli czy pogodynek z TV Republika. Paski jak były, tak nadal są dobitnym symbolem upadku publicznych mediów za ery Jacka Kurskiego.

Źródło: Wirtualnemedia

POLUB NAS NA FACEBOOKU

[wpdevart_like_box profile_id=”539688926228188″ connections=”show” width=”600″ height=”200″ header=”big” cover_photo=”show” locale=”pl_PL”]

Czytasz nas? Podobają Ci się zamieszczane przez nas treści?
Wesprzyj nas swoją wpłatą.
Wpłacając pomagasz budować Crowd Media – wolne media, które patrzą władzy na ręce.

WPŁAĆ

POLUB NAS NA FACEBOOKU

Facebook Comments

blok 1

Redakcja portalu CrowdMedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułów nadesłanych przez użytkowników.
Michał Kuczyński

Michał Kuczyński - Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zamiłowania bloger i autor tekstów o charakterze publicystycznym. Interesuje się polityką i ekonomią. Prywatnie miłośnik piłki nożnej, muzyki rockowej i dobrego kina. Niegdyś zapalony wiolonczelista.
Zapraszam na mojego Twittera - @KuczynskiM

Media Tygodnia
Ładowanie